— Володимире, що можна сказати через півроку гри на цій трубі?
Через півроку експлуатації срібне покриття у ідеальному стані. Півроку — це термін, т.к. інструмент у мене в руках щодня і якби гальваніка була
б не якісною, то пошкодження покриття вже були б помітні.
Компресія у всіх трьох клапанах збереглася незмінною, хід клапанів швидкий, без утруднень, пружини всі рідні, без ознак «втоми».
Внутрішнє покриття труби повністю збереглося, зливні отвори гаразд. Тож з технічного погляду немає жодних претензій.
— А як змінилося звучання 700-го, чи покращилося?
При першому знайомстві півроку тому Ви зазначали, що звучання дещо сухувате та поступається тембрально вашій Holton-308MF, з якою Ви тоді прийшли на перше тестування?
Звичайно, звук став кращим, інструмент, як кажуть трубачі, «придувся», одержав неабияку порцію моєї енергії. Я переважно використовував цю трубу в студії.
Однозначно, у студії поводиться чудово, дуже легкий інструмент на продування, легко «будується».
У студії на одних творах P. Mauriat PMT-700S звучала краще за Holton-308MF, на інших поступалася, але в цьому немає нічого дивного, у будь-якого музиканта
в арсеналі, як правило, кілька труб, т.к. якщо музикант грає різнопланову музику, то, звичайно, потрібно мати різні за тембром інструменти.
Але щодо тембру є невеликі претензії, хоча, я сказав би, що це й не зовсім претензії, а скоріше особлива думка музиканта, який все життя шукає ідеальний інструмент.
— Що мається на увазі під претензіями щодо тембру, якщо можна, детальніше?
В умовах роботи в приміщеннях з легкою акустикою (маються на увазі звичайні концертні майданчики, а не студії) всі інструменти поводяться по-різному.
Наприклад, інструменти фірми Bach спочатку створювалися для роботи у великих симфонічних оркестрах і дозволяють заповнити живим, без мікрофонів, звучанням будь-який концертний зал.
Для забезпечення цього у свої труби цей виробник закладав якісь конкретні акустичні характеристики.
У P. Mauriat PMT-700S зовсім інша концепція звучання, інша акустична настройка, і тембрально при грі без мікрофона ця труба програє трубам Bach або Selmer, але при роботі
в студії або на виступах з мікрофоном, коли тембр не такий важливий (реальне звучання інструмента багаторазово спотворюється і коригується всім трактом запису /
відтворення) ця руба має принципові переваги — вона дуже слухняна інтонаційно, легко керована, з нею можна працювати багато годин поспіль, не втомлюючись.
Все це дуже важливо, адже коли губи починають сідати, то дати найкраще звучання можна тільки на такому інструменті!
Ну і що важливо. Те, з чим ми порівнюємо і наскільки таке порівняння коректне?
Зараз я не довільно намагаюся порівнювати звучання майже нового серійного інструменту зі звучанням своїх вінтажних труб, любовно відібраних із десятків інструментів
від іменитих виробників, які пройшли через мої руки за понад 40 років творчої діяльності. Напевно, правильніше було б взяти для порівняння сучасні інструменти шановних
фірм із близькою до 700-ї ціни. Напевно, це буде дуже пізнавально та корисно практично.
— Які побажання є для виробника, адже завжди хочеться щось покращити?
Не дуже правильно давати рекомендації виробнику на підставі ознайомлення з одним інструментом. Швидше за все, інший екземпляр цієї моделі буде дещо відрізнятися в якихось
нюансах звучання, так буває майже завжди.
З іншого боку, вже зрозуміла концепція інструменту — легкість, стрункість, керованість. Бажаєте ґрунтовного, широкого та наповненого звучання — зверніть увагу
на P. Mauriat PMT-600G. Я трохи повторюся, але скажу, що в жодному разі немає абсолютно універсальних інструментів, а бувають лише
універсальні музиканти. У будь-якого серйозного музиканта завжди в арсеналі кілька інструментів, і він грає на тому, що відповідає характеру твору, типу приміщення,
своєму настрою і т.інш.
Я — за різноманітність, за можливість вибору.
Київ, Жовтень, 2011